Livstidsgaranti

För alla beställningar erbjuder vi livstidsgaranti på konstruktionen av våra lampor och ljuslådor (gäller inte normalt slitage).

Om lampan går sönder fixar vi den eller byter ut den kostnadsfritt när som helst.

 

Om din vara är skadad eller defekt

Skadade eller defekta varor kan returneras eller bytas ut när som helst (livstid).

Kontakta oss bara så fixar eller byter vi ut din lampa utan kostnad.

I händelse av att varan behöver returneras till oss betalar vi för returfrakten. Vi kommer att skicka en returetikett via e-post som du kan ladda ner och skriva ut.

 

Returer för oönskade varor

Oönskade varor kan returneras när som helst (livstid).

För att vara berättigad till retur av en oönskad vara måste den vara oanvänd och i samma skick som du fick varan. Den ska också vara i originalförpackningen.

För att genomföra din retur behöver vi ett kvitto eller köpbevis.

Det finns vissa situationer där endast partiella återbetalningar beviljas (om tillämpligt):

- Alla varor som inte är i originalskick, är skadade eller saknar delar av skäl som inte beror på fel från vårt håll.

 

Återbetalningar (om tillämpligt)

När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi ett e-postmeddelande till dig för att meddela att vi har tagit emot din returnerade vara. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på din återbetalning.

Om du blir godkänd kommer din återbetalning att behandlas, varefter summan automatiskt kommer att krediteras din ursprungliga betalningsmetod, inom ett visst antal dagar.

 

Försenade eller saknade återbetalningar (om tillämpligt)

Om du inte har fått någon återbetalning ännu ber vi dig att först kontrollera först ditt bankkonto igen.

Kontakta sedan din bank eller ditt kreditkortsföretag, för det kan ta lite tid innan din återbetalning syns. Det kan handla om fördröjningar och/eller en viss handläggningstid innan en återbetalning registreras.

Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu är du varmt välkommen att kontakta oss på admin@pkgreen.se.

 

Rabatterade varor (om tillämpligt)

Endast ordinarie prissatta varor kan återbetalas, medan rabatterade varor tyvärr inte kan återbetalas.

 

Byten (om tillämpligt)

Vi byter endast ut varor om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta din vara mot samma vara, skicka ett e-postmeddelande till admin@pkgreen.se.

 

Skräddarsydda produkter

Tyvärr är det inte möjligt att returnera produkter som är skräddarsydda eller varumärkta. Vår livstidsgaranti gäller dock fortfarande, som täcker konstruktionen av lamporna.

 

Gåvor

Om varan markerades som en gåva när den köptes och skickades direkt till dig, får du en gåvokredit för värdet av din retur. När den returnerade varan har tagits emot skickas ett presentkort till dig.

Om varan inte var markerad som en gåva när den köptes, eller om gåvogivaren fick beställningen skickad till sig själv för att ge till dig senare, skickar vi en återbetalning till gåvogivaren, varefter denne kommer att få information om din retur.

 

Frakt

För att returnera din produkt kommer vi att be dig skicka den till våra kontor.

För oönskade varor kommer du att stå för dina egna fraktkostnader. Fraktkostnader återbetalas ej.

Beroende på var du bor kan tiden det kan ta för din utbytta vara att nå dig variera.

Om du skickar en vara över 500 kr bör du överväga att använda spårbar frakt eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi kommer att ta emot din returnerade vara.